Bár a két világháború között is voltak forró nyarak, arra azért nem volt szükség, hogy rövidnadrágba öltöztessék a rendőröket és parafa sisakot adjanak rájuk. Viszont egy órákig a napon aszalódó, forgalmat irányító rendőrnek jól jött, hogy 1935-ben fehérre cserélték sötét zubbonyát és csúcsos sisakját (úgynevezett Zrínyi-sisak) is fehér vászonnal borították.
A Magyar Film Iroda 1935 júniusában készített felvételein a mai Széchenyi István téren, a Lánchíd pesti hídfőjénél a forgalmat irányító rendőrt láthatjuk ebben a „könnyített” nyári felszerelésben. (A rendőri vezetés azért már annyira nem volt rugalmas, hogy nehéz kardjától is megszabadítsa a forgalom irányításának idejére a közeget.) A második világháborúig terelgették a híd két végénél a buszokat, autókat és lovas kocsikat kör alakú dobogón állva a rend éber őrei. Különösen a pesti oldalon, az akkori Ferenc József téren volt bonyolult a közlekedési helyzet. A korábban Ács, majd Rakpiac térnek hívott téglalap alakú területet határoló utakon ugyanis két villamos vonal is volt, a hídon 1924-ig omnibusz is közlekedett. Jelentős volt a rakparti nagy piac irányába a lovas kocsik, szekerek forgalma, és persze közlekedett már jó néhány magánautó is a főváros útjain. Nagy forgalmi csomópont volt tehát a pesti hídfőnél, ahol még az esti órákban is szükség volt a forgalmat irányító rendőrre, akit meg is világítottak sötétedés után.
A Magyar Világhíradóban lejátszott kis színes anyag inzertje alatt vidám zene szól, majd a fővárosi közlekedés akkori hangjait hallhatjuk. A képsorokon ott van a régi Lánchíd a hídpénz szedésére szolgáló épületekkel, és persze Marschalkó János 1852-ben felállított nyelv nélküli oroszlánjaival. Jól látszik a királyi vár régi kupolája és az is, hogy a budai oldalon, a mai körforgalom és a nulla kilométerkő helyén még épületek vannak. A hídon a felvételek idején a 9-es busz közlekedik, a buszforgalom megindulásakor a Vörösmarty térről induló, és az Alagúton át a Krisztinavárosba tartó 4-es busz járt erre. A dobogókon pedig egészen a második világháborúig terelgették a forgalmat télen és nyáron, hóban és esőben rendőreink, aztán átálltak a kapcsológombos közlekedési lámpára, ami sosem fázott és nem is volt melege, csak az áramszünet esetén adódhattak bajok. Ekkor viszont elővették a dobogókat, és kijött a két rendőr megint a hídfőkhöz a forgalmat irányítani.
Pálffy Lajos