Magyar Nemzeti Digitális Archívum és Filmintézet

MaNDA

Radics, a hősi halott

2012. október 26. - MaNDA

A fényképek tanúsága szerint szép őszi idő volt, amikor 1982 novemberében Radics Béla koporsóját leeresztették a Megyeri temetőben. Közismert, eme szomorú esemény előzményeként a gitárkirály is tetemes mennyiségű alkoholt eresztett le a torkán szisztematikusan és nagy kitartással. Bár a sör, mint tudjuk, puffasztja az embert, Radics Bélából soha sem lett elhízott rocker, nem róla szólt a P. Mobil híres száma.

Akik túlélték Radics Béla kapitányt (ez a többség, mert minden hírrel szemben az az igazság, hogy a magyar férfinépesség 50-60 éves része elég szép számmal él még), akik tehát élnek, sok mindent tudnak. Úgy is mondhatjuk, túlélték magukat.

Elég nehéz mutatvány volt ez. Kezdetben a kommunizmus szorításában, a hetvenes években még gumibotoztak is a hosszú hajért, amit aztán a katonaság úgy eltüntetett, ahogy csak kellett. Kopasz volt nyolc hónapig minden magyar férfi a bevonulása után. A nyolcvanas években ki-ki szakmát szerzett, megnősült, jöttek a gyerekek, lakásszerzés, ilyenek. Már nem értek rá lázadni. Ekkorra Radics gitáros meghalt. Belepusztult abba, hogy nem tudott, de nem is akart úgy élni, mint a többség. A többség meg, akik ma is élnek, gyakran kérdezik maguktól, egymástól: hát ezt akartuk? Ilyen Amerikát képzeltünk? Ez a szabadság?

A Radics korú rockerek ma már valóban dagadt, ritkás hajukat csökött lófarokba fogó, műfogsoros öregemberek. Akik, ha meglátják a hetven éves Mick Jaggert a színpadon rohangálni, minden alkalommal megfogadják, a koncert után lefogynak, sportolnak, nem isznak meg ilyenek.

Radics Béla nagy gitáros volt. Isten nyugosztalja. És ez így van akkor is, ha a Kapitány teljesen céltalanul, fölöslegesen és hosszadalmasan itta magát halálra. Hősi halott lett a zseniális, piás muzsikus.

A bejegyzés trackback címe:

https://manda.blog.hu/api/trackback/id/tr264870955

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 38. Burzsoá Nyugdíjasok-lemezeket minden zenegépbe! 2012.10.27. 20:57:54

Mind a kettőt. Az 1998-as Idősebbek is elkezdhetik és a 2001-es Olcsó játék hülyegyerekeknek címűt. Az egyik alapabb alapmű, mint a másik. Meg különben is: a 2004-es búcsúkoncertjük óta felnőtt egy teljes generáció, akik „még azt se tudják, hogy kik ...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.10.27. 15:00:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mikka 2012.10.27. 14:37:29

Az evfordulok miatt ertheto hogy idorol idore elojon a " Radics " jelenseg de eroteljesen izom szaga van ennek a tomjenezesnek. Radics, Isten nyugtassa egy alkoholista volt epp ugy ahogy Daczi Zsolt vagy a Tatrai Tibusz ( szerencsere az utobbi meg koztunk van es alkot )de se nem jobb se nem rosszabb gitaros. Ertem en hogy kell egy "legenda".. Daczi Zsolt vagy Radics Béla..érzékeny, igazan emberi emberek,tehetseggel es ne feledjuk,rettento keves akarattal..En ma inkabb a Daczi Zsoltra emlekezem, persze ez lehet csak a generacios kulonbsegbol adodik..

2012.10.27. 14:56:51

"Belepusztult abba, hogy nem tudott, de nem is akart úgy élni, mint a többség" - figyusz, Radics Béla az alkoholizmusába pusztult bele.
Meg lehet ideologizálni, hogy miért ivott, minden valamire való alkoholista ezt teszi, de az az érzésem (bár személyesen nem ismertem őt) ezen az eszmefuttatáson ő röhögne a legjobban.
Nagy gitáros volt, legyen neki könnyű a föld.

az_igazi_trebitsch 2012.10.27. 15:09:53

@beebeer: Én ismertem őt, és igazad van: ezen az eszmefuttatáson ő röhögne a legjobban. Pontosan úgy élt, ahogy akart, mert szabad volt, mint a madár, és azért ivott, mert szerette a piát, és mert feldobta őt, éppúgy, mint nagy kortársait a füves cigi...

Ormi 2012.10.27. 16:01:40

Az a sör leginkább rum volt, egy ismerősöm szerint legalábbis, aki afféle road volt mellette --- és szintúgy full alkoholista lett.
A korszellem tehet róla...talán...(?)

lüke 2012.10.27. 16:42:36

ittak- ök is-, s ilyenek lettek
" Radics korú rockerek ma már valóban dagadt, ritkás hajukat csökött lófarokba fogó, műfogsoros öregembere"
s ez nem véletlen, az élet értéke ilyen Magyarországon
(ld versus Jagger)

2012.10.27. 18:16:20

@az_igazi_trebitsch: csak nem a mama konyhájában nőttél fel?
Ismertem egy-két arcot távolról, legendákat meséltek arról az angyalföldi szoba-konyháról. :)

2012.10.27. 18:21:21

@Ormi:
Szia Ormi! Felénk a fehér bor - málnaszörp kombót emlegetik Radics Béla néven. Állítólag azért kell a málnaszörp, hogy a borban lévő savak ne karcolgassák az alkohol okozta gyomoreróziókat. :)

szilszkin-rez (törölt) 2012.10.27. 18:50:16

Má' megin ezek a hülye gitárok meg a még náluk is hülyébb gitárosok... Elmebetegek mind... Mindenhol ezrével meredeznek a gitárnyakak, zörgik ezeket a gárgyult gitárricsajokat, gitárok pufognak, recsegnek, zúgnak, bőgnek, törik át a gátot, el akarják nyelni a viágot, szétmegy tőlük a fejem... Hogy nem unják még.

HgGina 2012.10.27. 19:42:12

Jól sejtem, hogy Al Di Meola, Paco de Lucia és John McLaughlin valóban tudott gitározni? De Szabó Gábor és Szendrei Karper László is, ha magyarokat akarunk felsorolni.
Radics pedig szaggatni tudta, de azért azt sokan nem neveznék gitározásnak vagy főleg nem zenének. Okkal.

Rick Carton 2012.10.27. 19:42:20

Radics tehetséges gitáros volt, és egy hihetetlenül jó ötvözete a szabad, rock n roll életérzésnek meg a magyar férfilét tragédiájának. A magyar férfilétbe én magam is száguldok bele a 26 évemmel - cigizek, iszok, viszonylag stresszes vagyok és imádom a zsíros kaját, ez van, gyerekek. Viszont úgy tűnik, a világnak ezen a táján tényleg nem lehet büntetlenül önpusztítani. Ha úgy tetszik, nyugatabbra büntetlenebbül lehet.

Radics egy legenda!

átlátó 2012.10.27. 19:44:51

Saját fogaimat használom, nem hordok lófarkat, de te meg megbaszod az anyádat.
Ha a Radicsról akartál írni, ne sértegess senkit, mert lehet, az anyádat előtted mi basztuk. És azért, mert jól is szopott.

Rosszindulatú Vászka 2012.10.27. 20:17:52

@HgGina: látom nagyon értesz a zenéhez és a gitárosokhoz különösképpen :)

Lehet, hogy neked nem szóltak, de az általad említett első három úr remekül van és még aktívak.

Szabó Gábor halálának okai közt pedig fellelhetők a külvilág értetlensége okáni depresszió és a szenvedélybetegségek is (hasonlóan a Béláéhoz), ellenben Szendrey-Karper László (igen, így írják a nevét helyesen) nagyon sokat tett érte, hogy a kortársaiból ne lehessen sikeres gitárművész, noha ő sem volt az igazából, sem kiugróan tehetséges.

Radics Béla pedig kirívóan tehetséges, nagy zenész volt, kár érte.

.com 2012.10.27. 20:29:08

@átlátó: elkapart a csepptankos Rigad pontagyu?
miert ne irhatna?
anyazni meg minek? ez nem a kuruczhosch blog

Ormi 2012.10.27. 20:31:16

@Rick Carton:
Ha még gitároznál is...A világ új legendával lenne gazdagabb...

Rick Carton 2012.10.27. 20:36:05

@Ormi:

Felesleges ez a cinikus szemétkedés.

szilszkin-rez (törölt) 2012.10.27. 20:37:55

@átlátó: Radicsnak csak lukas fogai voltak, szépen sziszegett rajtuk keresztül, de a gitározáshoz segghülye volt szegény...

Kapitány_1 2012.10.27. 21:28:56

@HgGina: Anyádat sem mindenki nevezné nőnek.

HgGina 2012.10.27. 21:31:02

@Rosszindulatú Vászka: igen, tudom, hogy kiváló egészségnek örvendenek. Akkor módosítok, Jaco Pastorius, Gery Moore, Jeff Healey. Meghaltak, és Radiccsal szemben ők tényleg tudtak gitározni. Ha így most jobb. :)
(Köszönöm a Szendrey-Karper név javítását.)

bilbull 2012.10.27. 21:32:20

mondjuk, csak hát radics szakmailag egy kínos nulla, ez evidens, aki egy kicsit is ért a hangszerhez, aki ismeri a korabeli nagyok zenéjét...semmi hangja, pocsék és egysíkú, kultúrházas gitártechnika. Kell a legenda, na! Mint a románoknak a dákóromai mítosz, úgy kell a magyaroknak ez a keletbalkáni rocklegenda a sok elfuserált 70-es évekbeli borzalmas magyar együttessel
Lsd. a megmaradt, túlélő öreg magyar rockerfaszokat. Szörnyűek. Mint nagyfero, feco, omega-lgt. bélhangú, hörgő, deformált, gügye agnenházi zombik.

bilbull 2012.10.27. 21:33:22

Helyesen: aggmenházi zombik!
A többit vállalom.

HgGina 2012.10.27. 21:33:34

@Kapitány_1: remélem, Te is a nagy kultúrszinteddel hozzám hasonlóan majd viszel anyád sírjára virágot.
Rakj ki magadról képet, hadd lássanak mások is igazi jellemtelen, primitív parasztot!

bilbull 2012.10.27. 21:43:55

70-es évek!
ACDC
Black Sabbath
Jack Black
Led Zeppelin
Metalica
Deep Purple
Stevie Nicks
Cream
The Black Keys
The Who
Genesis
Jimi Hendrix (meghalt 1970. szeptember 18!!!)
Pink Floyd
T-Rex
Uriah Heep
Judas Priest
Santana
Janis Joplin
Aerosmith
Alice Cooper
Queen
Jethro Tull
Van Halen

2012.10.27. 21:49:22

@bilbull: bocsi, de a Metallica 81-ben alakult asszem.

mangorlo 2012.10.27. 22:14:28

az egy(?) megmaradt felvétel szerint elég elhízott rocker volt a radics. felpüffedt gondolom. kár érte mert ha túléli a kisátkost, nagyon ment volna neki a szekér, ezt a hendrixes vonal ezt nagyon szereti a nép. nem is baj ha valaki nem fejlődik tovább, jó az a primitív rock

Rosszindulatú Vászka 2012.10.27. 22:17:22

@HgGina: Pastorius basszeros volt, Moore sztem gyenge, de legalább alkesz, Healey-t kedvelem. Fog ez menni, keresgélj csak még :)

@bilbull: ez mi és mit akarsz vele mondani? 70-es évek témába nem túl patent lista.

Biztos sok Radics Béla lemezt hallgattál kényszerből, ha ennyire utálod, vagy a rádióból hallgatva :)

balkon-úr 2012.10.27. 22:18:43

@HgGina: Azért szerintem a "zöld csillag"-ban (Taurus EX T) nem zongorázik, hanem igen csak nagyon jól gitározik. Ez csak egy példa volt, a sok közül, sajnos kevés felvétel készült abban az időben. Nagyon örülnél, ha a saját dolgodat olyan szinten tudnád művelni, mint egykor Ő. Természetesen nem a piára gondoltam, senki nem tökéletes.

Rosszindulatú Vászka 2012.10.27. 22:38:24

@balkon-úr: hagyd csak, nem az ő hibájuk, hogy abból a pár ótvar minőségű youtube-os töredékből próbálnak véleményt fomálni

2012.10.27. 22:41:14

@Rosszindulatú Vászka: pont azon gondolkodtam, lehet, hogy én vagyok itt a legfiatalabb? Hogyan lehet, hogy ennyire ismerik Radics játékát, mikor még én is csak egyszer jutottam el egy Tűzkerék koncertre és marhára takonypóc voltam még akkor.

bilbull 2012.10.27. 22:44:04

Hagyjuk ezeket az önáltató dumákat!
(a metallica-ért bocs, én 82-ben születtem)

A kádári érának optikai csalódásait a sok romlott disznózsír zabálása, a rossz stzintetikusan ízesített alkohol és a ragasztószipuzás okozta, most ezek a kivénhedt, leamortizált öreg exrockerek általában szenilisek, Alzheimer-kórban szenvedő, leépült debilek nosztalgiáznak, gondolom Bajnai Gordonnak csápoltak most kedden:)))

Rosszindulatú Vászka 2012.10.27. 22:47:38

@beebeer: jó kérdés. Sztem sehonnan nem ismerik, de nem is ismerhetik.

@bilbull: azt a listádat kifejtenéd, hogy miért is?

bilbull 2012.10.27. 22:48:58

Rosszindulatú Vászka, kedves, rettenetesen hányok ettől a magyar önáltató karaktertől: elég azt hallani, ami radicstól hallható összesen ma, meg a most is élő kortársaitól.
Duma.
Persze, a konszolidált kádári pörköltszafttól bódult prolivilágban ez jelenthette az ezoterikust, a fiatalok menekülését.
És mi lett az egykori fiatal rockerekkel? A szüleinkkel? Talán nem ők baszták el a rendszerváltást?

2012.10.27. 22:53:59

@bilbull: a Cream meg 69-ig működött, de erre rákerestem, mert gyanús volt. Mindenesetre ha hallgatod, dicséretes.
De semmiképpen nem tenném egy kalapba a 70-es évek Aerosmith-ával, minden elismerésem a toxikus ikreknek, de csoportosan ejakuláltak volna ha csak két percig tudtak volna olyan szintet hozni koncerten mint akár a Cream vagy a Zepp. Pink Floyd meg melyik korszaka, ugye az Ummagumma meg a The Wall között fényévek vannak.

Rosszindulatú Vászka 2012.10.27. 22:59:54

@bilbull: "ami radicstól hallható összesen ma" - és mi is az pontosan és mit is szűrtél le belőle?

Nem értelek.

mangorlo 2012.10.27. 23:05:22

csomó radics felvétel van a neten, nem fogok linket adni, tessék megkeresni, van ilyen blog ami ezzel foglalkozik. nekem mondjuk nem az esetem, de tisztelem az energiáit, és hogy belerakta magát 100% ig a rakkendrollba. de ha az a korszak akkor inkább kex, meg ricse később

bootlegritkasagok.blog.hu/

nem bírtam ki, tessék, aki radicsos az sírni fog

facelvega 2012.10.27. 23:06:21

Azt felejtik el a fikázók, hogy RB Kapitány 1973 előtti - a zenésztársak által is elismert - csúcskorszakából származó felvételei nem igazán maradtak fenn, vagy legalábbis gyalázatos minőségben. Bár ez is elég kell legyen ahhoz, hogy megállapíthassuk a Napfényes napok, vagy a Csodálatos utazás hallatán, hogy rockzeneileg akkoriban nemzetközi szinten tudtak (kivéve talán az Alligátor billentyűsét). A felvételek - és az egyetlen fennmaradt 1 percnyi videó (Hey Joe!) - azonban túlnyomó részt a késői, hanyatló korszakában készültek, amikor már ciki volt, önmaga paródiájának is gyenge. Olyan ez, mintha a Black Sabbath zenekart a Mob Rules utáni lemezeiról-, vagy Janis Joplint az utolsó koncertjeiből próbálnák megítélni mai nagyokosok. Kár a Taurusért és az Alligátorért, mert még a silány hanganyagokból is megállapítható, hogy kiváló anyagok készülhettek volna.

Megjegyzés: Egy blues-rock gitárost jazz- és klasszikus gitárosokkal összevetni kifejezett baromság (pláne jazz basszistával).

facelvega 2012.10.27. 23:10:56

@beebeer: Jaj, ne is említsük a The Wall-t! Az (ahogy más az Animals is) voltaképpen egy Roger Wagters szólólemez.(Rick Wright nélkül ráadásul) A Pink Floyd sajnos csak a Wish You Were Here-ig tartott :(

bandigyerek 2012.10.27. 23:17:38

Radics egy alkoholista öntelt ember volt,elhalva a saját maga nagyságától. És ezt nem(csak) én mondom, hanem a kortárs zenészek jó része is( pl. Tibusz is nyilatkozott ilyesmit, persze jóval árnyaltabban).És ha már a poszter ezt a felvételt tette fel(nyilván ezt tartotta korszakalkotónak), nos ez egy hulladék. 13 Éves koromban a sulis farsangon különbül pörgettem le egy szólót.....

2012.10.27. 23:22:53

@facelvega: érdekes ez a dolog, amit billbull felvetett, azóta is ezen gondolkodom, úgy vettem le arra céloz, hogy a "kádári pörköltszafttól bódult prolivilágban" Radics zenéje egyféle pótlékként működött, mivel eredetit nem hallgathattunk.
Ez nincs teljesen így, fiam vetette bele magát a 70-es 80-as évek brit zenéibe, hát nagyon kevés ami nem jött át, a meghatározó zenekarok szinte mind.
De nem tudnám megmondani hogyan, illetve egyet, a Zepp Physical Graffiti-je nekem megvolt már 82-ben, egy barátom hozta Nyugat-Berlinből. A Doors lemezeimet meg Jugóban vettem. Szóval volt összehasonlítási alap.

átlátó 2012.10.27. 23:25:40

@.com: @szilszkin-rez: Na figyeljetek gyíkarcok hogy a pállottszájúkurvaisten hugyozza le a cipőtöket, holott a pofátokba is csinálhatná... ti is azt írtok amit akartok, akkor én is.
Amúgy meg én itt a Radics gitározásának a minőségéről nem beszéltem szarfaszúak.
A szintén gyíknyál bloggerrel megbasszátok a kurva anyátokat. Akkor ezt kulturáltan megbeszéltük és egy pajszerrel bármikor kiverem az egyik szemeteket... hogy a másikkal még haza tudjatok botorkálni megbaszni megint az anyátokat.

Rosszindulatú Vászka 2012.10.27. 23:35:13

@beebeer: alapvetően, mivel a Béla az ellehetetlenített, lemeze sohas nem lehet kategória volt, a fentemlített pótlék inkább az úgymond "hivatalos" melósrock volt sztem.

szilszkin-rez (törölt) 2012.10.27. 23:38:24

@átlátó: Ugyan má', Radicsról közismert volt, hogy maga alá gitározott, meg még le is gitározta magát ijedtében, amikor időnként befogta zsé-dúrban a kandát, ... Alig tudták ilyenkor a gönceit tisztára generálozni a sok gitártól...

2012.10.27. 23:39:47

@Rosszindulatú Vászka: hivatalos melósrock a hetvenes évek végén? A nyolcvanas években az Edda meg a Dinamit mint támogatott, de a hetvenes évekből nem tudnék erre a kategóriára mondani senkit. Igaz, akkor még igazi porbafingó voltam. :)

punk snot dead 2012.10.27. 23:43:47

És lemeze miért nem jelent meg? Nem most. Akkor. És a syriusnak, kex-nek, spionsnak, vhk-nak, cpg-nek, btk-nak, hadd ne soroljam. Részletkérdés, hogy hogy fogta le az akkordokat, meg, hogy szólózott, meg mennyire volt benyomva.

2012.10.27. 23:47:27

@punk snot dead: én vettem Syrius lemezt még a Kádár korszakban, kiadták az Ördög álarcosbálját, igaz a zenekar akkor már nem volt Mo-on.

2012.10.27. 23:51:06

@Rosszindulatú Vászka: Naazé!!!! :)) Már gondolkodtam, hogy talán Skorpió, de az Istennek sem illett bele a kategóriába.

2012.10.27. 23:52:31

@Rosszindulatú Vászka: az igaz. Már lazult a rendszer, de ha most agyoncsapnak, akkor sem tudnám megmondani miért nem lehetett kiadni.

Rosszindulatú Vászka 2012.10.27. 23:54:51

@beebeer: jelzem, a huhogó-fröcsögő kommentekkel egyetértek nagyrészt, csak pont a KEX-Syrius-Béla ügyben nem tartom relevánsnak. Az összes többi erdős által jóváhagyott lemezt érzem kop-szak-pecs izzadságszagú magyar narancsnak. Azokat is lehet szeretni, de a nyugati nagy bandákal nincsenek pariban, de fasorba se.

2012.10.27. 23:56:54

@Rosszindulatú Vászka: én spec. lábszagú zenének szoktam hívni ezeket, de ez nem csak magyar, vannak benne bőven agyonajnározott "sztárbandák" is.

Rosszindulatú Vászka 2012.10.28. 00:02:01

@beebeer: hát ugye pont a Cream-mel kezdődött a bomlás a zeneiparban, mikor a menezserek gyártották a sztárbandákat, nem a kocsmák. Asszem. Monnyuk, hamár Béla:

"Mondok egy rímet,
szeressük a Cream-et"

2012.10.28. 00:06:39

@Rosszindulatú Vászka: én már később kezdtem megismerni a Cream-et, értelemszerűen, asszem még ovis voltam, mikor ők megjelentek, és felvettek suliba mikor abbahagyták. Egyszer egy ismerősöm meghallotta, hogy nem ismerem őket - hát hogy lehet így élni?? - és kazettán átadta a teljes életművet. Azért nem volt "rossz". :) De asszem azért tartott ilyen rövid ideig, mert mesterségesen összeállt banda volt, meg Jack Bruce sem volt az az igazán közösségi ember. :)

Rosszindulatú Vászka 2012.10.28. 00:14:06

@beebeer: ja, menedzser által gründolt banda volt, ahhoz képest elég jól sikerült.

A Wheels of Fire meg volt cseszkó kiadásba is annak idején, valami hifiklubos monó, ha jól emléxek.

És ezaz, hogy a legtöbben itt, mivel nem fértek hozzá a nyugati lemezekhez, meg nem hallgatták a susogós-recsegős Luxemburgot, meg Szabad Európát, azt hitték, hogy az Omega meg az LGT meg a többi a popzene.

2012.10.28. 00:14:43

@Rosszindulatú Vászka: Vászka, nagyon örülök, hogy megismerkedtünk és dumáltunk, egyben annyi anyagot adtunk a bloggernek, hogy összeállíthat egy könyvet rocktörténetből. :)
Szerintem még összefutunk! Jó éjt!

2012.10.28. 00:16:11

@Rosszindulatú Vászka: azért a Loksi nem volt rossz! Sokat jártunk Tabánba, mondjuk a Török Ádi miatt is. De most már megyek, holnap kelnem kell. :)

2012.10.28. 00:19:30

@Rosszindulatú Vászka: még nincs! én már visszaállítottam az órát! Be-be! :D

átlátó 2012.10.28. 08:12:16

@szilszkin-rez: Nagyomn lassan mondom értetlenkedő óvodások és ha már a behugyozást is emlegeted, akkor pisisek... engem maga, a Radics művészet nem érdekel,ehhez nem is tettem hozzá semmit, de el sem vettem... más irányú e téren az érdeklődésem és inkább mondjuk a Mohairól, vagy a Dacziról beszélnék, - nem azzal kezdeném, hogy milyen tudatmódosítók vannak a világban - akár általuk is. Pontosan azért, mert éppen eleget ültem a turnébuszokban. Pontosan azért, mert abban is, amiben ők is. Na, szóval itt a blogger pofájáról volt szó elsősorban általam, mert egy egész generációról tette egy olyan kifejezést, azokról, akik az ő anyját is megbaszták azért, hogy kieshessen a lukból. Na menjetek a picsába és mielőtt okoskodni akarsz, hogy vénszenilishülyeimpotenskommunista vagyok, megelőztelek, hozzá teszem azt is, hogy buzi. Ezzel szemben vigyázz, nehogy a te fejedre essen előbb egy tégla.

Rosszindulatú Vászka 2012.10.28. 09:33:26

@átlátó: javaslom, tegyél több trágár szót a kommentedbe, sokkal intenzívebb nemiséget célzó hasonlatokkal, továbbá mindenképpen cizelláld a lehető legtöbb obszcén töltlékszóvalhátha úgy jobban átjön a mondandód veleje, mintegy kihangsúlyozva aannak releváns szubsztanciáját.

átlátó 2012.10.28. 11:16:29

@Rosszindulatú Vászka: Köszönöm szépen a tanácsodat... retardáltakkal mindig ezt teszem. Hozom azt a lókötőkurafi formámat. :)

HgGina 2012.10.28. 15:10:59

@Rosszindulatú Vászka: jaj, bocsáss meg. De ezeket nekem nem kell keresgélnem. Ezek fejből mennek. Természetesen azt sem tévesztettem, hofy Pastoriust írtam, mert gitáros volt. Az már részletkérdés, hogy basszus, de attól még gitár az.

@balkon-úr: sajnos nem tudom neked bebizonyítani, így vagy elhiszed vagy nem, de a magam szakbarbárságában már 20 évesen magasabb szinten voltam. Muzeológusokat és hivatalos szakértőket tanítottam az adott dologban. Én kérek elnézést.

Rosszindulatú Vászka 2012.10.28. 15:18:02

@HgGina: miért haragudnék? Részemről világbéka. Azonban talán nem szerencsés eltérő műfajokat hasonlítgatni, mert értelmetlen.

HgGina 2012.10.28. 15:32:58

@Rosszindulatú Vászka: szerintem meg érdemes, mert abból sokkal pontosabban látható, hogy egy hangszeres tudás milyen szinten van. Volt szerencsém az általam felsoroltakat is számtalanszor hallani élőben, és volt szerencsém (?) Radicsot is. És, mivel eléggé a zenei élet sűrűjében voltam abban az időben így elég pontosan fel tudtam mérni azt, hogy mennyire nulla Radics játéka.

Az pedig (ugyan nem a gitártudást méri) valamennyire az emberi kvalitást is jelzi, hogy társaságban Radics, egy presszó (kocsma, ha így jobban tetszik) asztalánál ülve, benyúlt a nadrágjába, és röhögve lecsippentette egy galandféreg fejét, majd a hamutartóba rakta, és kéjelegve a cigivel megégetve sercegtette. Ezt az adalékot is bele lehet tenni az életregényébe. Egyébként ennek 3 másik szemtanúját is meg tudnám nevezni, egyikük mai is sikeres magyar "sztár".

Rosszindulatú Vászka 2012.10.28. 16:19:36

@HgGina: sok ok közül talán az igen eltérő egzisztenciális körülmények okán sem összevethetők a példáid Radiccsal. A zenei élet sűrűje pedig, bármit is jelentsen ez neked, egy mesterségesen túlszabályozott, bezártságtól és frusztrációktól terhelt közeg volt Magyarországon, ami semmiképpen sem nevezhető normálisnak.

Ami meg a gitártudást illető véleményedet illeti, hát azügyben megint csak ott tartunk, hogy erősen eltérő műfajú előadókkal összevetve nem értelmezhető a dolog, egy rockzene megítéléséhez nem elsődleges szempont a technikai tudás maga, az csak érdekes adat. Nekem úgy tünik, te nem szereted a harapós rock-ot, nincs ezzel baj, de minősíts ebből a mércéből más iskolákat, mert értelmetlen. Kicsit olyan tipikusan magyar ez, hogy valami ellen szeretni valamit, meg mint a szépségverseny maga, ami sztem teljességgel absztrakt, értelmetlen és oximoron. Mint a popszakmás top 100 gitárosok szinpátalista, ami évente előkerül a zenei blogokban. Értelmetlen.

Mókás, hogy például pont Szendrey-Karpert emlegetted, aki hát finoman szólva sem tartozik a gitárművészet élvonalába, ellenben emberileg sem nyújtott sok tisztelni valót, mindezek mellett évekre lenullázta a magyar felsőfokú gitároktatást, jöttél még néhány szintén szenvedélybetegségei okán fiatalon elhunyt zenésszel, nem is csak első vonalasokkal. Nem igazán értem, hogy ezeknek a zenészeknek a valós- vagy vélt nagysága mennyiben releváns információ Radics gitártudásának megítéléséhez, sztem semennyire sem.

Gusztustalan történeteket meg lehet firtatni számtalant, holt emberekről, zenészekről. Hidd el, én is tudok párat. Ami azt illeti, engem például ezek nem nagyon érdekelnek, nem tudok velük mit kezdeni.

Zenéket nem azért szoktam kedvelni, mert technikásak, hanem vagy jót csinálnak, vagy nem, vagy megérint, vagy nem. Nem várom el tőlük, hogy könyvet írjanak, mint Szabados doktor, vagy okosakat nyilatkozzanak. Ahogy a nagy nyugati bandák élete meg története sem érdekel, ami érdekel tőlük, az csak a hangzódelej. A Béla meg egy nem túl bonyolult proligyerek volt, tudunk róla, nem ezért szeretjük.

Azért érdekelne ezek után, hogy milyen zenéket szeretsz? Vélhetően nem bluest, meg klasszikus rockot.
süti beállítások módosítása